Pomoc na autostradzie - korytarz życia

Pomoc na autostradzie - korytarz życia

Referencje

Profesjonalne podejście do klienta
Tomek
Wszystko odbyło się bez żadnych problemu. Szybko naprawili i dalej mogłem ruszyć w podróż. Polecam.
Patryk
Profesjonalne podejście do klienta. Polecam.
Andrzej
Mnie w czasie świąt dopadła awaria, nie spodziewałem się ze nawet w takim okresie holownik przyjedzie w tak krótkim czasie.
Szary
Polecam usługi Pana. Bardzo sprawnie i profesjonalnie zostałem potraktowany podczas holowania. Widać profesjonalizm i szybkość działania. Auto...
Wojtek
Świetne podejście do klienta i krótki czas oczekiwania na lawetę.
Anna
Niesamowicie sprawni goście. Wylądowałem w rowie jakiś dobry miesiąc temu, jechałem późnym wieczorem i nie zwróciłem uwagi na gołoledź. Okolic...
Kornel
Kiedyś miałam wypadek z moim samochodem w roli głównej. Na szczęście na ratunek przyszła mi pomoc drogowa Jerzy. Teraz moje auto wygląda jak n...
Monika
Bardzo sprawne i szybkie holowanie pojazdu
Tomek

Korytarz życia, zwany inaczej ratunkowym, to wolny pas ruchu pozostawiony przez samochody na jezdni dla pojazdów uprzywilejowanych, w szczególności zaś dla karetek pogotowia. Dzięki temu owe pojazdy mają szansę na sprawniejsze dotarcie do miejsca, w którym natychmiast potrzebna jest pomoc, a tym samym na uratowanie czyjegoś życia. Warto już wcześniej wiedzieć, w jaki sposób ułatwić ratownikom lub strażakom udzielenie pomocy, tym bardziej, że już samo powstanie zatoru na jezdni może być oznaką zdarzenia drogowego, do którego doszło gdzieś w pobliżu.

Korytarz ratunkowy jest wyjątkowo istotny w przypadku autostrad, dróg ekspresowych oraz miast w godzinach szczytu, gdzie wzmożony ruch powoduje szybkie zakorkowanie jezdni, przez co udzielenie niezbędnej pomocy może okazać się niemożliwe. Utworzenie takiego wolnego pasa ruchu nie jest niczym trudnym, wystarczy, że każdy pojazd zjedzie na bok swojego pasa. W przypadku drogi dwupasmowej samochody znajdujące się na lewym pasie powinny zjechać jak najbardziej na lewo, a te znajdujące się na pozostałych pasach - na prawo. Jeżeli natomiast mamy do czynienia z drogą o większej ilości pasów, należy zastosować zasadę prawej ręki, według której samochody znajdujące się na lewym pasie powinny zjechać na lewy bok, a te jadące pozostałymi - na prawy. W ten sposób pomiędzy skrajnie lewymi pasami tworzy się wolna przestrzeń, zupełnie jak w przypadku prawej dłoni, gdzie największa odległość to ta pomiędzy kciukiem a pozostałymi palcami. Warto to zrobić, nawet jeśli przez to zablokowany zostanie pas awaryjny. Dzięki temu pomiędzy stojącymi w korku autami z łatwością zmieści się straż pożarna, służby ratunkowe, czy też laweta. Należy pamiętać, że pojazdy uprzywilejowane mają możliwość jazdy korytarzem życia w oba kierunki. Nie ma potrzeby czekać, aż z oddali usłyszymy sygnał karetki. Jeśli dopiero wówczas zacznie tworzyć się korytarz ratunkowy, wkrótce dla poszkodowanego oczekującego pomocy może być już za późno. Jeśli zadbamy o przejazd dla ratowników szybciej, możemy zyskać kilka dodatkowych minut, co w przypadku walki o życie jest nieocenione.

W wielu krajach europejskich, między innymi w Austrii oraz Niemczech, tworzenie wolnego pasa ruchu dla pojazdów uprzywilejowanych jest nakazane prawem. Zajmowanie tego pasa jest surowo zakazane i karane wysoką grzywną. Według polskiego prawa istnieje nakaz ustąpienia miejsca takim pojazdom, niezależnie od tego, czy wiąże się to ze zjechaniem na bok, czy też z całkowitym zatrzymaniem pojazdu. Nie ma jednak konkretnych regulacji dotyczących samego korytarza życia, choć debaty na ich temat prowadzone są od jakiegoś czasu. Warto pamiętać o tworzeniu korytarza życia, którego obecność może zaważyć na czyimś życiu. Nigdy nie wiadomo, czy akurat ktoś z nas lub naszych bliskich nie znajdzie się w potrzebie. Dlatego też należy zawsze stosować się do tej prostej, choć tak bardzo potrzebnej zasady.

Referencje (1)
Inga

18.11.2020

Bardzo ciekawy i pouczający artykuł. Zgadzam się z nim w 100%.

Adres IP: **.**.**.93

Dodaj swoją opinię
Twoja ocena ogólna:

Zobacz również

Pomoc Drogowa SPEDOR Rzeszów
Wielkopolska 2, 35-804 Rzeszów
5/5 (33 opinie)
,
Oceń pomoc drogową
jako pierwszy
Pomoc Drogowa Rzeszów ArtProCars
, Rzeszów Rzeszów
Oceń pomoc drogową
jako pierwszy
Holowanie Rzeszów
Graniczna 2/2, 35-326 Rzeszów
4.71/5 (17 opinii)
Pomoc drogowa Rzeszów Fast Car
Kielnarowa 34, 36-020 Tyc Rzeszów
Oceń pomoc drogową
jako pierwszy
Pomoc Drogowa FOX RZESZÓW
KRASNE 110, 36-007 Rzeszów
4.6/5 (10 opinii)
SZIK Pomoc Drogowa Rzeszów
, Rzeszów
5/5 (1 opinia)
Pomoc drogowa 24H Rzeszów Jerzy
Zaczernie 238, 36-062 Rzeszów
5/5 (8 opinii)
Pomoc drogowa SPEED DAR Rzeszów
Kielnarowa 97, 36-020 Tyc Rzeszów
Oceń pomoc drogową
jako pierwszy
Pomoc Drogowa MERC Rzeszów
Okulickiego 18, 35-206 Rzeszów
5/5 (5 opinii)

Najnowsze technologie w przemyśle samochodowym: trend elektryfikacji pojazdów
W ciągu ostatnich kilku lat świadkujemy dynamicznym zmiano...
Przewodnik po typowych problemach z turbosprężarkami
Turbosprężarka jest kluczowym elementem silnika, który je...
Jak rozpoznać potrzebę regeneracji turbosprężarki?
W dzisiejszych czasach wiele samochodów jest wyposaż...
Wszystko co musisz wiedzieć o zarządzaniu ryzykiem w biznesie
Zarządzanie ryzykiem jest nieodłączną częścią każdej...
Podstawy regeneracji turbosprężarek: Co każdy właściciel samochodu powinien wiedzieć
Turbosprężarki są jednym z najważniejszych element&oacut...
Szybkość reakcji – jakie czynniki wpływają na czas przybycia pomocy drogowej?
Każdy kierowca może znaleźć się w sytuacji, kiedy jego ...
Pomoc na autostradzie - korytarz życia
Korytarz życia, zwany inaczej ratunkowym, to wolny pas ruch...
Wszystko co musisz wiedzieć o zarządzaniu ryzykiem w biznesie
Zarządzanie ryzykiem jest nieodłączną częścią każdej...
Pomoc drogowa a auta zabytkowe – specyfika pracy
W dzisiejszych czasach coraz więcej osób decyduje si...
Pomoc drogowa a problem alkoholu za kierownicą.
Niezmiernie ważnym problemem dzisiejszych czasów jes...